reklama

Boj dvoch svetov

21 rokov po Nežnej revolúcii je na našej politickej i spoločenskej scéne prítomný boj dvoch svetov. Svet morálnych pozitývnych hodnôt so svetom diabla (závisť, nenávisť, chamtivosť, korupcia, pranie špinavých peňazí, podvody ap.). To sme chceli? Nie. Čaká nás ďalších 20 rokov, 20 rokov morálnej obrody, snáď morálnej revolúcie. Dospejeme aspoň do optima? Viera a nádej zomiera posledná. Ak chceme, čo predpokladám, že chceme, aby sme boli súčasťou elitnej spoločnosti, tak je žiadúce a nevyhnutné aby vo vedúcich miestach pôsobili jedinci mentálne a morálne zdatní. Ináč sa nedostane do Top poločnosti. V stručnosti popíšem príbeh nedávnej minulosti. Zdá sa mi, ako keby to už ani nebolo. Prežila som. Bolo to ako ski-fi, ba čo viac ako zlý sen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tri roky som pôsobila v nemenovanej kultúrnej inštitúcii vo funkcii riaditeľa. Počas pôsobenia v tejto inštitúcii som sa po roku dostala medzi dva mlynské kamene dvoch najvyšších predstaviteľov samosprávy.

Jeden z tých mlynských kameňov ma neodhadol (som revolta, vítr hurikán, morálka na prvom mieste) a ja som mu odmietla vykonať podlosť najhrubšieho zrna voči tomu druhému mlynskému kameňu. Uvedomila som si, že ponesiem náledky. Stalo sa. Peklo na zemi. Fyzické a psychické telo vypovedalo poslušnosť. Viacmesačná PN. Počas PN nasledovalo odobratie kompetencií riaditeľa, vlámanie sa za pomoci objednanej firmy do priesorov kancelárie (špeciálne bezpečnostné zámky na dverách inštitúcie si vyžaduje zákon). Po nástupe do práce, po skončení PN som dva dni presedela na chodbe inštitúcie, v kabáte, bez pitnej vody a základnej hygieny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výroky použité jedným z vedúcich zamestnancov samosprávy: ideš nám na nervy, vsadila si na zlú kartu, budeš pykať, PN si si vybrala naschváľ, neposlúchaš a pod. nehoráznosti. Nepomohol ani príslušnýInšpektorát práce.

Ak som si chcela zachrániť holý život, tak som musela neodkladne riešiť vzniknutú situáciu. Riešila sm ju. Odišla som do predčasného dôchodku.

Je to neuveriteľné, ale stalo sa. Preto na základe mojej skúsenosti v samspráve konštatujem a som hlboko presvedčená, že morálna očista a snáď morálna revolúcia musí prebehnúť ak v TOP spoločnosti globalizovaného sveta chceme pôsobiť.

Zdraví vás m.m.

Mária Milanovič

Mária Milanovič

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Alma Mater - UK Bratislava/matematika. 30 rokov som pôsobila ako pedagóg a niekoľko rokov v múzejníctve. Žijem budúcnosti, robím to čo musím, potom to čo môžem a nakoniec je to to, čomu hovoríme nemožné. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu